TJS/TJS-C

Oczyszczarka lotniskowa z dmuchawą

Oczyszczarki z dmuchawą TJS i TJS-C przeznaczone są do odśnieżania pasów startowych i lądowania, dróg kołowania oraz płyt postojowych. Charakteryzują się dużą szerokością odśnieżania, wysoką prędkością roboczą oraz dobrą zwrotnością.

 

Odśnieżanie metodą kombinowaną

Odśnieżanie powierzchni roboczej lotniska za pomocą oczyszczarek lotniskowych z dmuchawą odbywa się w trzech etapach. Najpierw pług odśnieżny odgarnia śnieg na bok. Następnie szczotka walcowa zamiata resztki śniegu i lodu na bok. Na ostatnim etapie napędzany hydraulicznie agregat dmuchawy generuje intensywny strumień powietrza o prędkości przepływu ok. 125 m/s. Wylot powietrza znajduje się przed kołami tylnego wózka, bezpośrednio nad podłożem, w celu usunięcia pozostałych resztek śniegu i cieczy za pomocą wysokiego ciśnienia. W zależności od wysokości i gęstości pokrywy śnieżnej oczyszczarki lotniskowe z dmuchawą mogą pracować z maksymalną prędkością do 60 km/h.

 

Konstrukcja i rozwiązania techniczne

Oczyszczarki lotniskowe z dmuchawą dostępne są w wersji jako maszyna ciągniona (TJS) lub jako maszyna kompaktowa (TJS-C). Ciągnione oczyszczarki lotniskowe z dmuchawą składają się z trzech podzespołów: pojazdu transportowego, ramy i wózka tylnego. W przypadku pojazdów ciągnikowych z napędem na wszystkie koła z przodu zamontowany jest pług odśnieżny. Na przednim końcu ramy umieszczony jest sprzęg. Umożliwia on połączenie maszyny z pojazdem ciągnikowym. W ofercie dostępne są dwa systemy sprzęgowe dla dwóch różnych wersji maszyny: jako naczepa oraz jako przyczepa.

 

Maszyny TJS-C składają się z modułu napędowego, ramy i wózka tylnego, tworzących razem kompaktową stałą jednostkę. Na module napędowym zamontowany jest z przodu pług odśnieżny.

 

Zarówno w przypadku wersji TJS, jak i TJS-C pod ramą zawieszona jest napędzana hydraulicznie szczotka walcowa. W położeniu transportowym szczotka walcowa zablokowana jest w kierunku wzdłużnym. Sterowanie zmiany położenia szczotki walcowej i modułu dmuchawy z położenia transportowego i roboczego odbywa się w trybie synchronicznym za pomocą przycisku z poziomu kabiny. Na wózku tylnym zamontowany jest zarówno agregat dmuchawy, jak i silnik napędowy agregatu dmuchawy i szczotki walcowej.

 

Pełna moc

Eksploatacja następuje pojedynczo lub zespołowo w powiązaniu z innymi oczyszczarkami z dmuchawą. Układ kierowania tylną osią z automatycznym układem kontroli kierunku jazdy gwarantuje dużą zwrotność. Automatyczna płynna nastawa poziomu zamiatania szczotki walcowej następuje za pomocą hydraulicznego układu regulacji wysokości przy podwójnych kołach tocznych. Szczotka walcowa zawieszona jest w sposób wahadłowy, dzięki czemu przylega do powierzchni odśnieżania niezależnie od ruchów pojazdu i nierówności podłoża. Podczas pracy prędkość obrotowa oczyszczarki dostosowana zostaje automatycznie do prędkości jazdy. Faktyczna prędkość obrotowa oczyszczarki przedstawiona zostaje na wyświetlaczu pulpitu sterującego. Wraz z zależnym od stopnia zużycia układem regulacji prędkości obrotowej stanowi to gwarancję długiego okresu użytkowania szczotki do zamiatania.

Schmidt_TJS_New_Generation_web_02

  • Schmidt TJS 560
  • TJS
  • TJS560_01
  • TjS630_01
  • TJSC420_02
  • TJSC420_03
  • TJS_c420_02
  • TJS_c630_01
  • TJSC630_02
  • TJSC630_03